skip to Main Content

خطرات سئوی زیادی

گوگل با انتشار الگوریتم SEO Over Optimization به تمامی افرادی که در زمینه افزایش امتیاز و بهینه سازی سایت و وبلاگ‌ها فعالیت دارند و همچنین وبمسترها اخطار داده است که در صورت استفاده پیش از حد از تکنیک سئو (SEO) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر سایت آن‌ها جریمه شده و مجازات سایت آن‌ها نیز کاهش امتیاز و تعداد بازدید کنندگانی است که از طریق گوگل به سایت آن‌ها هدایت می‌شود.

با انتشار این الگوریتم بسیاری از کاربران فکر کردند که مرگ سئو اتفاق افتاده است و دیگر برای افزایش امتیاز باید به فکر راه های دیگری باشند اما با بررسی نتایج بدست آمده و البته صحبت‌های مدیر بخش مبارزه با اسپم جستجوگر گوگل مشخص شد که الگوریتم Over Optimization نه تنها باعث مرگ سئو نشده است بلکه قوانین و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران نیز با خود به همراه داشته است. در این آموزش  با چند تکنیک ساده آشنا می‌شویم که با رعایت کردن آن‌ها در سایت‌های خود می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما به دلیل سئو بیش از حد توسط گوگل جریمه نخواهد شد. در حقیقت این الگوریتم که قبل از این نیز در امتیاز بندی نتایج گوگل تا حدودی از آن استفاده می‌شد برای جلوگیری از انتشار اسپم بیشتر و استفاده از تکنیک قدیمی سئو که این روزها اکثر اسپمرها از آن‌ها استفاده می‌کنند انتشار یافته است.

سئوی زیاد نیز سایت را به خطر می اندازد

لینک ورودی (بک لینک) کمتر، افزایش کیفیت لینک‌ها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای جلوگیری از Over Optimization شدن سایت یا وبلاگ خود این روزها به آن توجه کنید کاهش تعداد لینک ورودی و یا همان بک لینک خریداری شده و در مقابل آن افزایش کیفیت لینک ورودی سایت خود است. در لیست زیر به صورت خلاصه با کاربردی‌ترین ترفند در این زمینه آشنا می‌شویم.

لینک ورودی باید از سایت و وبلاگ‌هایی باشند که ارتباط موضوعی با سایت شما دارند.

عنوان لینک سایت شما در سایت دیگر باید از تنوع بالایی برخوردار باشند که برای انجام این کار می‌توانید از نام سایت یا برند خود در لینک، آدرس URL سایت، کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت (توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه که تعداد جستجو بالایی دارند همانند عبارت «دانلود» باعث Over Optimization می‌شود) و … استفاده کنید.

از خرید لینک ورودی بک لینک به سایت خود که معمولاً از تمامی صفحات سایت یا وبلاگ مورد نظر به سایت شما اشاره می‌کند خودداری کنید و با نوشتن پست مهمان در سایت مرتبط و تائید شده از نظر گوگل و همچنین ارسال دیدگاه در سایت دیگر با استفاده از آدرس سایت خود (حتی سایت‌هایی که لینک قسمت نظرات آن‌ها به صورت Nofollow است) سعی کنید تعداد لینک با کیفیت سایت خود را افزایش دهید.

سئو سایت

به هیچ عنوان در بازه زمانی کوتاهی تعداد بالایی backlink به صفحه اصلی سایت خود و یا صفحات داخلی آن نسازید.

در هنگام ساخت لینک ورودی به سایت خود به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا بک لینک سایت شما حالت طبیعی‌تری از نظر گوگل به خود بگیرند.

در صورتی که رقبای کاری شما که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل برای کلمات مرتبط با موضوع کاری شما نمایش داده می‌شوند ۵۰ لینک ورودی به سایت خود دارند با ساخت تعداد بالای لینک ورودی (برای مثال ۲۰۰۰) طبیعی بودن لینک ورودی سایت خود را از نظر گوگل به خطر نیندازید.

صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید و محتوای طبیعی انتشار دهید

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام ارسال نوشته جدید در سایت خود به آن توجه داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر در حد معمول است. سال‌ها است که موتورهای جستجوگر از الگوریتم‌هایی مانند چگالی کلمه کلیدی در صفحه و … برای امتیاز بندی سایت‌ها استفاده نمی‌کنند و به همین خاطر نیز بهتر است به هیچ عنوان از تکنیک‌های Keyword stuffing استفاده نکنیم. بهتر است محتوای به جای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به صورت مکرر به گونه ای نوشته شوند که به خوبی توسط کاربران قابل درک باشند و از این طریق محتوای صفحات سایت ما نیز از نظر ربات موتورهای جستجوگر مانند Google به عنوان محتوای طبیعی (Natural Content) شناخته شوند که خود باعث افزایش امتیاز سایت و سئو آن می‌شود.

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که برای جلوگیری از Over Optimization شدن سایت‌ها و در مقابل افزایش امتیاز صفحات وب سایت‌ها توسط تیم بهینه سازی رایان دیزاین استفاده می‌شود به‌کارگیری کلمه کلیدی مترادف (Keyword Synonyms) با کلمات کلیدی مورد نظر و استفاده طبیعی از LSI keywords برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای به‌کارگیری در محتوای صفحات وب است.

طراحی وب سایت خود را ارتقاء دهید بجای استفاده از تکنیک افزایش کلیک بر روی تبلیغات

تکنیک فراوانی برای افزایش تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات نمایش داده شده در صفحات سایت توسط وبمستر ها و وبلاگ نویسان استفاده می‌شود که متأسفانه اکثر آن‌ها نیز همانند نمایش تبلیغات به صورت Fixed در قسمتی از صفحه، نمایش بنر فراوان در بالای محتوای صفحه که کاربران برای خواندن آن‌ها به سایت وارد شده‌اند و … توسط گوگل به سادگی شناسایی شده و باعث کاهش امتیاز صفحه سایت شما و جریمه شدن آن می‌شود.

بله از نظر گوگل این امر نیز که توسط الگوریتم جداگانه ای با نام Above the Fold Page Layout Algorithm تشخیص داده می‌شود یکی از راه های تشخیص سایت‌های Over Optimization شده است که البته در صورتی که از تکنیک‌های مخفی سازی محتوا و تبلیغات از دید ربات موتور جستجوگر استفاده کرده باشید مجازات و جریمه شما از طرف گوگل چند برابر شده و حتی ممکن است باعث حذف کلی سایت شما از نتایج اول گوگل در چند ماه آینده شود حتی اگر این مشکلات را به صورت دستی رفع کنید.

seo-expert

استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long tailed keywords)

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که برای جلوگیری از تشخیص سایت شما به عنوان یک سایت Over Optimization شده کمک می‌کند استفاده از کلمات کلیدی طولانی و یا همان long tailed keywords در عنوان، محتوا، توضیحات صفحه و … است. همان طور که می‌دانید کلمات کلیدی کوتاه همانند «فروش» تعداد جستجوهای خیلی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی طولانی‌تر مانند «فروش ویندوز ۸ نهایی» دارند و به همین خاطر نیز اکثر وبمستر سعی می‌کنند در کلمات کلیدی کوتاه تر امتیاز بهتری را کسب کنند.

به همین خاطر نیز اگر بیش از حد بر روی کسب امتیاز در کلمات کلیدی کوتاه در سایت خود تمرکز کنید همانند لینک دادن به صفحات دیگر سایت خود در نوشته‌ها به صورت مکرر با استفاده از کلمات کوتاه حتماً گوگل این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص داده و سایت شما را جریمه می‌کند. پس سعی کنید در کنار تلاش برای کسب امتیاز در کلمات کلیدی پر جستجو کوتاه در بعضی از نوشته و صفحات سایت خود نیز بر روی long tailed keywords تمرکز کنید تا محتوای سایت شما طبیعی‌تر به نظر آیند.

جلوگیری از مطالب تکراری ناخواسته و غیر عمدی

در بسیاری از فروشگاه اینترنتی به دلیل فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را به عنوان مطالب تکراری شناسایی می‌کند که این محتوا در متا تگ عنوان (Title)، توضیحات و یا خود محتوای موجود در صفحات می‌تواند باشد. پس از این به بعد با نوشتن محتوا به صورت هوشمندانه تری سعی کنید مطالب تکراری ناخواسته و غیر عمدی سایت خود را به حداقل رسانید تا گوگل این امر را به عنوان یک ترفند برای کسب امتیاز توسط یکی از این صفحات در نتایج جستجو کلمه کلیدی مرتبط با صفحات سایت شما شناسایی نکند.

استفاده از عنوان نامناسب برای لینک داخلی سایت خود

یکی دیگر از مواردی که ممکن است گوگل با مشاهده آن سایت شما را به عنوان یک سایت که بیش از حد سئو شده است شناسایی کند استفاده از عنوان نامناسب و غیر مرتبط برای اشاره به صفحات دیگر سایت است. برای مثال در صورتی که قصد دارید به صفحه ای از سایت خود که در رابطه با چگونگی دانلود فایل‌ها از سایت شما است لینک دهید عباراتی مانند فروش، خرید، بازاریابی، اینترنت و … که به صورت آشکار مشخص است با محتوای صفحه مقصد ارتباط موضوعی ندارند نمی‌تواند عنوان مناسبی برای لینک دادن به آن صفحه باشد. بهتر است از عباراتی مانند چگونگی دانلود فایل‌ها از سایت، آموزش دانلود از سایت، راهنما دانلود، آموزش دانلود و … استفاده کنید.

امیدوارم این آموزش سئو بتواند به خوبی از امتیاز سایت یا وبلاگ شما در صفحه بندی نتایج نمایش داده شده توسط گوگل محافظت کند و البته بسیاری از این تکنیک‌ها نه تنها باعث جلوگیری از جریمه سایت شما می‌شوند بلکه با رعایت کردن آن‌ها به صورت متوالی شاهد افزایش امتیاز سایت خود نیز خواهید بود.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top